210. Inferno

infernoJa, jag vet att det är väldigt tudelade meningar när det gäller författaren Dan Brown och hans böcker. Många anser inte ens att han är en författare och andra säger att hans böcker är så pass fyllda med cliff-hangers att de inte går att lägga ifrån sig.

Jag har läst alla hans böcker och kvalitén har väl varit lite sisådär. För mig var det dock en upplevelse att läsa Da Vinci-koden och det står jag för. Jag tyckte att den hade massor av spänning och jag ville läsa ytterligare ett kapitel och ytterligare ett. De andra böckerna har jag läst bara för att.

Den nya romanen Inferno kom ut i förra veckan och jag till och med förhandsbeställde den. Ännu så länge har jag bara läst några kapitel och hittills har jag väl inte dragits in i historien så där våldsamt som jag hade hoppats på. Det sägs ju att den översatts på rekordtid för att utkomma på engelska och svenska samtidigt. Det tog inte många sidor förrän jag upptäckte det första korrekturfelet och jag antar att det kommer att dyka upp flera. Är den bra? Ja, det får jag återkomma om här på bloggen.